Un studiu al companiei de audit Cushman&Wakefield Echinox arată că patru orașe din țară adună jumătate din piața de cinematografie din țară, primul după Capitală fiind orașul Cluj-Napoca.
Potrivit, Actual de Cluj, oraşele româneşti în care se înregistrează cel mai mare aflux de public în cinema sunt Bucureşti cu aproape cinci milioane de bilete vândute anul trecut, Cluj-Napoca cu puțin sub un milion, Constanța cu 824.000 și Timișoara cu 802.000. Aceste patru orașe adună jumătate din întreaga cerere de pe piața cinematografiei din România. Anul trecut în România au fost vândute aproape 14 milioane de bilete la cinema.
„Industria cinematografică a beneficiat din plin de pe urma dezvoltării centrelor comerciale din ultimii ani, tinând cont de faptul că, în 2017, aproximativ 90% din sălile de cinematograf din Romȃnia se regăseau ȋn cadrul mall-urilor, care de altfel, au atras şi peste 90% dintre spectatori. Investiţiile ȋn cinematografe sunt extrem de ridicate, dar acestea aduc beneficii substanţiale pentru imaginea şi traficul centrelor comerciale, întregind totodată componenta socială din ce ȋn ce mai puternică a acestora”, spune Bogdan Marcu, de la Cushman & Wakefield Echinox.
Cluj-Napoca are două multiplexuri, în cele două mall-uri, dar și mai multe cinematografe cu un singur ecran, două dintre ele în cartierele Mărăști și Mănăștur, administrate de Primăria Cluj-Napoca, unde accesul e gratuit și unde proiecțiile ajung, mai nou, la două pe zi. Aici mai funcționează și cinematograful „Florin Piersic”, cel mai mare din oraș, administrat de RADEF Româniafilm, și cinematograful Victoria. Să mai spunem că în toate acestea, și în alte câteva locații, funcționează în fiecare an în această perioadă festivalul de film Transilvania, cel mai mare din țară, unde accesul se face pe bază de bilete.